Spotkanie czwarte na temat rodzajów szczęścia

Przyspieszone bicie serca i oddech. Pocenie się. Zaciskanie szczęk lub pięści. Nadmierne napinanie mięśni. Bóle głowy. Bezsenność.  Lękliwość . Skłonność do irytacji. Problemy trawienne. Znasz te objawy? Tak manifestuje się w twoim ciele ON- stres! Z biegiem czasu, całe twoje ciało: skóra, mózg, serce, układ krążenia, jelita mogą zacząć wykazywać symptomy chronicznego stresu , a twoje codzienne życie będzie coraz trudniejsze.

Ciało ludzkie nie jest przystosowane do znoszenia takich frustracji, a wszelkie kłótnie, konflikty, agresja, wrogość są dla niego zabójcze.

Dlatego twoim celem powinny być działania (nie tylko jedzenie) sattwiczne, które cię uspokoją, wyciszą, zainspirują i psychicznie odnowią. Jeśli w twoim umyśle wzrośnie sattwa, do głosu dojdzie inteligencja i będziesz mógł bez przeszkód korzystać jej zasobów: pamięci, zdolności rozumienia i oceny oraz determinacji.

Naturę sattwiczną ma medytacja, joga, wszelkie łagodne ćwiczenia, spacery i kontakt z naturą, słuchanie muzyki relaksacyjnej, spokojnej lub klasycznej, czytanie dobrej literatury i podejmowanie wszelkich działam twórczych, także o charakterze artystycznym, regularny sen i uregulowany tryb życia.

Warto podjąć ten wysiłek:  zmienić swoje  nastawienie do życia i skorygować niekorzystne nawyki, by poczuć spokój i szczęście.

A szczęście, według filozofii indyjskiej, dzieli się na trzy rodzaje:

1/ szczęście, które „na początku smakuje jak trucizna, na końcu jak nektar” (gdy dominuje sattwa czyli dobroć)

2/ szczęście, które „na początku smakuje jak nektar, na końcu jak trucizna” (gdy dominuje rajas czyli pasja)

3/ szczęście, które jest „złudzeniem od początku do końca” (gdy dominuje tamas czyli ignorancja)

No, cóż. Idę pracować nad swoim szczęściem.

A tobie życzę… nektaru na końcu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>